Motorový olej STIHL HP 5L
1 390 Kč
1 250 Kč
BENZÍNOVÁ ŘETĚZOVÁ PILA MS 400 C-M: OBZVLÁŠTĚ LEHKÁ DÍKY HOŘČÍKOVÉMU PÍSTU
Inovativní benzínová řetězová pila STIHL MS 400 C-M nabízí profesionálům v lesnictví řadu výhod díky hořčíkovému pístu vyvinutému společností STIHL. Díky nízké hmotnosti pístu a důsledně lehké konstrukci má tato řetězová pila poměr výkonu a hmotnosti pouhých 1,45 kg/kW.
Pro kácení, odvětvování a zpracování dřeva ve středně hustých porostech však není důležitý pouze výkon. Abyste mohli pracovat efektivně, je řetězová pila STIHL MS 400 C-M vybavena systémem STIHL M-Tronic v rozšířené verzi. Tato verze také umožňuje kalibraci systému. Jakmile řetězovou pilu spustíte, budete mít k dispozici podporu STIHL ElastoStart. Díky tomu je začátek obzvláště snadný. Antivibrační systém STIHL snižuje vibrace a chrání tak vaše svaly a klouby. Aby mohla benzínová řetězová pila STIHL MS 400 C-M pracovat bez přerušení co nejdéle, je vybavena systémem dlouhodobého filtrování vzduchu.
Pokročilá technologie STIHL M-Tronic s kalibrací
První řetězová pila STIHL na světě s hořčíkovým pístem
Vynikající poměr výkonu a hmotnosti 1,45 kg/kW
Pro odborníky v lesnictví
Plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
Ekonomický STIHL 2-MIX motor s technologií kanálů 1-in-4 má vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček. Řetězová pila ušetří až 20% paliva ve srovnání s konvenčním dvoutaktním motorem STIHL bez 2-MIX technologie. Emise z výfuku jsou nižší až o 50%.
Nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
Dekompresní ventil vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
Následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
Napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
Dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
Patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
Nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
Silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
Kompenzátor STIHL, regulační systém v karburátoru, se stará o to, že i přes stoupající znečištění vzduchového filtru zůstává výkon motoru, kvalita výfukových zplodin a spotřeba paliva po delší dobu téměř konstantní. Teprve když dojde k citelnému poklesu výkonu, musí se vyčistit vzduchový filtr. Tak je možné pracovat velmi dlouho bez údržby.
Eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
Čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
Na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky.
Extrémně lehký píst z magnéziové slitiny zajistí vynikající poměr výkonu a hmostnosti, vyšší maximální otáčky a vyšší životnost.
STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
Technická data | Hodnota |
---|---|
Zdvihový objem cm³ | 66,8 |
Výkon kW | 4 |
Hmotnost kg 1) | 5,8 |
Hmotnost na jednotku výkonu kg/kW | 1,45 |
Délka lišty cm | 40 |
CO2 g/kWh | 656 |
Hladina akustického tlaku dB(A) 2) | 107 |
Hladina akustického výkonu dB(A) 2) | 118 |
Hodnota vibrací vlevo m/s² 3) | 3,5 |
Hodnota vibrací vpravo m/s² 3) | 3,5 |
Dělení řetězu | 3/8 " |
Objem palivové nádrže l | 0,60 |
Otáčky při maximálním výkonu ot./min | 10.000 |
1) Bez paliva, lišty a řetězu
2) K-Faktor podle RL 2006/42/EG = 2,5 dB(A)
3) K-Faktor podle RL 2006/42/EG = 2 m/s²