Palivo s označením E10 obsahující 10 % bioetanolu a 90 % benzínu nahrazuje benzín E5 s 5 % biolihu.
Biosložka se do benzínu E10 přimíchává kvůli nižší produkci emisí C02 a také z důvodu menší spotřeby neobnovitelných zdrojů ropy. Tato změna poměrů biosložky ale na produkty STIHL vliv nemá.
Benzín E10 můžete použít ve všech strojích STIHL, ať už jde o ty starší s klasickými dvoutaktními motory nebo novější dvoutaktní motory s předvýplachem STIHL 2-Mix, případně čtyřtaktní motory STIHL 4Mix mazané mastnou směsí a nebo klasické čtyřtaktní motory jako jsou Loncin, Kohler nebo Briggs & Stratton. Tyto karburátorové stroje jsou totiž konstruovány tak, aby dokázaly pracovat s palivem s příměsí 10 % biolihu. Motory vybavené elektronicky řízeným karburátorem STIHL M-Tronic či elektronicky řízeným vstřikováním paliva pak bez problémů zvládnou obsah biolihu v palivu v rozmezí 25 % až 28 %.
Stroje STIHL budou tedy schopny s palivem E10 pracovat bez problému. Pokud si nebudete jisti, jaké palivo můžete použít, všechny potřebné informace naleznete v návodu k použití.
Benzín E10 natankujete na čerpacích stanicích po celé České republice.
Upozornění
Biolíh obsažený v benzínu na sebe váže vzdušnou vlhkost, což může způsobit zvýšenou korozi kovových součástí palivového systému. Dbejte informací uvedených v návodu k použití a vyhněte se skladovaní paliva déle než 30 dnů!
Změny teplot a vzdušná vlhkost také urychlují uvolňovaní těkavých složek benzínu, což společně s vázáním vzdušné vlhkosti na líh zapříčiní vznik kalů a usazenin, které se začnou hromadit na dně kanystru. Tímto může následně dojít až k úplnému oddělení biolihu od benzínu! Protřepání kanystru v tuto chvíli nebude mít žádný účinek! Užití takového paliva může zapříčinit ucpání drobných otvorů karburátoru a jeho poškození, případně i k zadření motoru, protože toto palivo ztratí dostatečnou mazací schopnost.
Zvýšenou pozornost věnujte rovněž správnému zazimování stroje po sezoně. Vylijte veškeré palivo z nádrže, stroj nastartujte a nechte běžet, dokud nespotřebuje zbytky paliva z palivových cest a karburátoru.