Při práci s vašimi stroji používejte olej určený dvoutaktním motorům STIHL nebo značkový olej pro dvoutaktní motory klasifikace TC.
Jak na to:
- smíchejte olej a benzín v poměru 1 : 50,
- nalijte obě složky do kanystru schváleného pro pohonné hmoty a promíchejte protřepáním kanystru,
- kanystr opatrně otevřete a směs nalijte do nádrže řetězové pily.
Tipy pro správné doplňování paliva
Palivo doplňujte nejméně 3 metry od místa, kde řetězovou pilu spouštíte.,
Před doplňováním paliva vždy zcela zastavte motor; nedoplňujte palivo, pokud je motor ještě horký; při přelití hrozí nebezpečí požáru,
Opatrně otevřete víčko palivové nádrže, aby se případný nadměrný tlak pomalu rozptýlil a nedošlo k vystříknutí paliva z nádrže.
Palivo vždy doplňujte na dobře větraném místě.
Při doplňování paliva dbejte na to, aby se palivo nerozlilo a nedostalo se na vaše oblečení. V opačném případě elektrické nářadí ihned vyčistěte a převlékněte se.
Upozornění: Benzín je extrémně hořlavý. Proto dodržujte dostatečnou vzdálenost od otevřeného ohně, palivo nerozlévejte a nekuřte.
Pozor na delší dobu stání směsi pro řetězové pily
Zatímco v sezoně se paliva spotřebují během několika týdnů, v zimních měsících, kdy se stroje nepoužívají, zůstává směs benzínu a oleje v kanystru, v nádrži a karburátoru mnohem déle.
Při dlouhodobém nepoužívání proniká do kanystrů i palivových systémů kyslík a vlhkost, což může, v případě paliv z čerpacích stanic, vést ke změnám stávající směsi. Takzvané aditivní složky, tedy příměsi výrobce, kam patří antioxidanty nebo antikorozní prostředky zlepšující vlastnosti paliva, se mohou ze směsi vytratit.
Nebezpečí usazenin
Kromě ztráty potřebných vlastností může při delší době státní směsi vznikat pryskyřičný produkt - guma. Jde o zbytek, který se objeví po odpaření. Guma obsažená v palivu vede následně k usazeninám ve spalovacím prostoru motoru nebo k zalepení a ucpání palivových trysek či filtrů.
Nikdy neskladujte dvoutaktní směs pro motorové pily déle než 30 dní
U dvoutaktních směsí v kombinaci s palivy obsahujícími etanol může po relativně krátké době dojít také k segregaci čili oddělení oleje a benzínu. To vzniká tak, že vlhkost obsažená ve vzduchu váže etanol a usazuje se na dně kanystru.
Aby se minimalizoval stupeň takového oddělování paliva, nedoporučuje STIHL skladovat dvoutaktní směs připravenou svépomocí déle než 30 dní.